Endelig forslag til program – Medlemsmøte 15. mai kl. 18

Publisert av: tromsosv Publisert: 13. april 2023
Oppdatert: 08. juni 2023
Sigird Bjørnhaug Hammer, leder av programkomiteen

Velkommen til medlemsmøtet der programmet skal vedtas på partikontoret, Strandskillet 3, mandag 15. mai fra kl. 18 til kl. 21.

Programkomiteen legger med dette frem det endelige forslaget til program for perioden 2023 til 2027. Komiteen takker for tilliten. Det har vært en glede å få være med å utforme politikken Tromsø SV skal gå til valg på. Komiteen setter enormt pris på innspillene til arbeidet fra medlemmer og interesseorganisasjoner.

Komiteen mottok en rekke innspill, som er merknasbehandlet i et eget vedlagt dokument. De fleste av forslagene er tatt inn i det endelige programforslaget.

Komiteen ber om at programmøtet 15. mai 2023 tar stilling til det endelige programforslaget. Det er én dissens i forslaget. Komiteen har på eget initiativ tatt inn enkelte forslag og gjort enkelte endringer, siden det første programutkastet. Linjenummeringen er ny. Dersom man ønsker at et forslag som er avvist skal voteres over på programmøtet, må man fremme forslaget på nytt, senest i løpet av lørdag 13. mai 2023 i henhold til foreslåtte møteregler (forretningsorden). Det er også mulig å fremme nye forslag.

Komiteen foreslår fire hovedtemaer, som er ment som en politisk strategi. I hvert hovedtema er det rom for flere underpunkter. Hovedtemaene legges frem i et eget dokument, og vedtas på programmøtet. Hovedtemaene er et forsøk på å rette partiets oppmerksomhet, læring og energi mot enkelte politikkområder. Hovedtemaene er kun ment til intern bruk.

Programkomiteens endelige forslag

Last ned programkomiteens endelige utkast 4

Fire hovedtemaer

Last ned fire hovudtema