SVs nye kommunestyregruppe

Publisert av: tromsosv Publisert: 14. september 2023
Oppdatert: 14. september 2023

Kjære medlemmer, sympatisører og folk som stemte på SV!
Tusen takk for all støtte og innsats som er lagt ned under årets valgkamp! Sammen har vi fått et valgresultat vi alle kan være fornøyde med. Takket være dere har vi nå fått inn seks representanter inn i kommunestyregruppa, fått høyest oppslutning av alle byer i landet og etter all sannsynlighet vil vi også beholde flertallet på venstresida.

Den nye kommunestyregruppa består av flere gjenvalgte og nyvalgte representanter som vil fortsette å jobbe for folk og natur i Tromsø

Pål Julius Skogholt

Pål Julius Skogholt tar gjenvalg i kommunestyregruppa med flere perioder i kommunestyret bak seg. Forrige periode var han leder for Oppvekstutvalget og hadde fast plass i formannskapet i Tromsø.

Sigrid Bjørnhaug Hammer

Sigrid Bjørnhaug Hammer er student og har vært fast medlem av kommunestyret de siste fire årene. Hun tar gjenvalg den følgende perioden. I forrige periode var hun nestleder for hovedutvalget for miljø, klima og samferdsel, og var fast medlem av likestillingsutvalget.

Maja Sandvik Lockert

Maja Sandvik Lockert er lærer ved Tromstun skole og fortsetter i kommunestyregruppa. Den siste perioden har hun vært fast medlem av kommunestyret, i tillegg til å være fast medlem av hovedutvalget for kultur, idrett og friluftsliv.

Line Elisabeth Solbakken

Line Elisabeth Solbakken er et nytt tilskudd i kommunestyregruppa. Hun har vært med i lokallagsstyret de siste fem årene. Line er utdannet psykolog med spesialisering i klinisk samfunnspsykologi og jobber nå på UNN samtidig som hun holder på med en doktorgrad om psykisk helse blant folk i fengsel.

Abdalla Ali Mohammed

Abdalla Ali Mohammed jobber som IKT-rådgiver på Statped og tar gjenvalg den kommende perioden. De fire siste årene har han vært medlem i Helse- og Velferdsutvalget, i tillegg til å ha vært leder for Integreringsutvalget.

Matias Hogne Kjerstad

Matias Hogne Kjerstad er nyvalgt inn i kommunestyregruppa. Han er leder av Tromsø SV og har vært medlem av kommunens Miljø, klima- og samferdselsutvalg i forrige periode. Matias jobber som jurist i administrasjonen på UiT og er tillitsvalgt i LO-forbundet Norsk tjenestemannslag (NTL).

I tillegg er Sara Ellen Gaup, Torgeir Knag Fylkesnes, Åshild Fause, Pernille Lind Hjertø, Geir-Vidar Øverås, Steinar Eliassen og Jenny Glosemeyer Fangel valgt inn som varamedlemmer.

Igjen, tusen takk for innsatsen, dere har gjort en fantastisk jobb! Vi ser nå frem til fire spennende år.